2012. október 16., kedd

Stay alive

A késztetésem, hogy valami őrültséget nézzek nem múlt el, sőt erősödött, de azt hiszem ezt leírom és ki is merül.
Egyik ismerősöm megosztott facen egy film linket Én pedig rárepültem. A címe Stay alive, magyar szabad fordításban ez annyit takar, hogy Ezt éld túl, bár nem tudom mi a gond a szó szerinti fordítással. Na mindegy már rég feladtam, hogy ezt megértsem.
Itt a trailer az összes "durva" jelenet benne van.


Tizenöt,  tizenhat évesen egyébként hatalmas klasszikus horrorfilm és Stephen King rajongó voltam. Az utóbbit még most is szeretem, de a filmekről teljesen leszoktam. Az új filmek annyira kritikán aluliak, hogy nem bírtam végigszenvedni őket. És azt hiszem a rendezőknek egészen mást jelentett, hogy mitől horror egy horror, mint nekem. A túl sok vér szerintem nem ijesztő, hanem undorító. Egy jó horror túlzott vérmennyiség nélkül kelt félelmet. Persze elmaradhatatlan. Egy jó jelenet egy sötét szoba egy hatásos zene és a sikítás nem csak a hangszóróból fog szólni.Persze ez nem hangzik nehéznek, de az, hogy a remegés elkísér-e a következő sikításig vagy nem az már elárulja, hogy milyen is a film színvonala. Ilyen filmet már nagyon régen nem láttam. Ez sem volt az, de végignéztem és most írnék róla pár sort.

 Itt nem egy VHS öl hanem egy videojáték. Micsoda ötlet. A lényeg tehát. A játék címe Stay alive. :) A játék helyszíne egy kastély és annak területe, amik hemzsegnek a zombi lányoktól és szellemektől, akik tudnak ölni. Neked mint játékosnak az a dolgod, hogy életben maradj. Persze képzeld el ezt mindet egy közepes színvonalú grafikával. Maga a játék Báthory Erzsébet grófnő imájával kezdődik. Addig nem indul el a játék míg el nem olvasod, de az ima nem más mint egy idézés és igazából ezzel alá is írtad a halálos ítéleted. A játék addig tart míg ki nem deríted, hogy a grófné mit is tett a múltban azokkal a lányokkal és el nem pusztítod valahogy a szellemét, vagy míg meg nem halsz. ami nem tanácsos ugyanis a való életben is úgy fogod végezni. Ciki. És a pause nem ér semmit, mert Erzsi néni játszani akar, és ha te nem játszol majd Ő játszik helyetted. XD Persze áldozat akad itt is szép számmal, de túlélő is. Olyan is akiről már azt hitted halott... Ezt azt hiszem nem kell bemutatnom. És ugye nincs film amiből ne hiányozna a csókjelenet. Ebből se maradt ki. De én életembe nem láttam még ilyen elcsépelt csókot, de komolyan. Teljesen felesleges volt és tök úgy nézett ki mintha Ők se akarták volna. Mondjuk a színészi teljesítményt nem különösebben firtatnám. Több átéléssel kellett volna játszaniuk a szerepüket. Ha pontoznom kellene 10-es skálán kapna 4-et, a legenda miatt és ezt is csak a legnagyobb jóindulattal. Már így is többet írtam róla mint akartam. Tehát ennyit a filmről.

Most pedig egy kis történelem, ha már egyszer róla van szó. Aki nem tudná, mindaz, hogy Báthory Erzsébet fiatal lányokat ölt volna különös kegyetlenséggel, gondolok itt a kínzásra és csonkításra, csak azért mert úgy gondolta, ha a vérüket issza illetve abba fürdik attól fiatal marad élete végéig, nem volt igaz. Ezek a vádak csak a letartoztatása után merültek fel, hogy legyen miért elítélni, addig nem volt más mint gonosz pletyka. A valódi ok pénzéhesség volt és féltékenység. A szolgákat kínzással vették rá, hogy úrnőjük ellen valljanak és miután elég hamis tanúvallomást húztak ki ártatlan emberekből, akik később kegyetlen halállal lakoltak, vádat emeltek Erzsébet ellen. A nádor hivatalból járt el, és bár II Mátyás király is szorgalmazta, per nem volt és ítélet sem született. A grófnő a koncepciós eljárás áldozatává vált. Csejtei várába falazták be és ott érte a halál, elborult elmével.
A történtek valódiságát cáfolja a biológia tény miszerint a vérben alvadása miatt nem lehet megfürdeni hacsak nem használnak alvadásgátlót. Személy szerint nem hiszem, hogy ezzel kísérletezett volna az 1500-as évek végén. Valamint az erről készült feljegyzéseket a grófnő halála után száz évvel vetették papírra így a történt valódisága erősen megkérdőjelezhető.
Rossz hírét főleg Rexa Dezső irodalomtörténésznek köszönheti, de a mai történelemtudomány úgy tekint rá, mint aki semmivel sem volt kegyetlenebb a korabeli arisztokrata özvegyeknél...
Hát ennyi. :D
Itt a film, de ha jót akartok nem nézitek meg. :D


Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése