2012. november 7., szerda

Az ötven árnyalattal is elcseszett Christian Gray...

Szeretek könyvesboltokba járni és ott elidőzni, keresni a legújabb könyvet, ami eléri a szívemet. Ránézni egy borítóra és beleesni, aztán csalódni, mert belül nem is biztos, hogy annyira jó. Elolvasni több tucat fülszöveget hogy egy idő után azt se tudjam ki kivel van. Aztán újra körbejárni a kínálatot, óriási dilemmával küszködve és végül üres kézzel távozni... Na igen ez vagyok én... :D

A tescoba beérve is az első utam, mindig jobbra vezet a könyvek felé, hogy megnézzem mi a kínálat.
Kismilliószor mentem el az elmúlt hónapokba egy könyv mellett aminek szürke nyakkendő volt a borítóján. A furcsa az volt, hogy hetek elteltével is legelöl pihent. Akkor eljutottam addig, hogy jobban megnézzem, de csak úgy messziről. A szerző nem volt ismerős a cím pedig... A szürke ötven árnyalata. Azt hittem valami tanulmány, arra se vettem a fáradságot, hogy a kezembe vegyem. Tovább álltam.
Aztán hallottam egy regényről egy trilógiáról, amit csak úgy emlegetnek A KÖNYV. Bizony, csupa nagybetűvel. Uralta és még most uralja a sikerlistákat az erotikával túlfűtött történet. Több ezer példány kelt el a megjelenést követően alig pár nap alatt.
Na mondom Hűha. Kíváncsi lettem mi az ami ennyire felbírta korbácsolni a nőket, hogy a párjukat küldjék a könyvért sorbaállásra kényszerítve. Fura volt, hogy érett felnőtt nők, családanyák rajonganak a Szürke könyvért, mint annak idején a tinik a Twilightért. :D
Megjegyzem mondták is, hogy "Twilight felnőtteknek" . Nos van benne valami, de inkább nem folyok bele. Szeretném elvonatkoztatni a dolgot és ha választanom kell, akkor inkább szex őrültek, mint vámpírok! :D

Szeretek először magam véleményt alkotni úgy általában mindenről és nem olvasom el a kritikákat. Egyrészt azért, mert általában spoiler gyanúsak, másrészt azért, mert nem vagyunk egyformák.
Nem vettem meg a könyvet, mert kicsit drágállottam érte a 4000 Ft-ot. :/
Egy egész délutánom elment arra, hogy találjak egy használható linket ahonnan le tudom tölteni. Tudom-tudom csúnya dolog, de mentségemre szolgáljon, hogy nem terjesztem, nem töltöm fel sehova. Csak és kizárólag saját használatra. (Persze ha valakit érdekel tudok segíteni)

Siker koronázta  több órányi kutakodásomat. Előhalásztam az ágy alól az e-olvasómat és rátöltöttem a könyvet, befészkeltem magam a fotelembe és elkezdtem olvasni.

 Az olvasóm <3
Első körben megállapítottam, hogy a fordítás nem épp a színvonal csúcsa, de ez nem vette el a kedvem. Utólag kiderült, hogy kedves András kapott is hideget, meleget a munkájáért, de én ebbe nem mennék bele. A könyvet kiadták, utólag pedig mindenki nyelje le a nemtetszését vagy olvassa angolul. Egy középfokkal már lazán lehet.

A főszereplő hölgy egy 21 éves végzős egyetemista lány. Anastasia Steele, okos, szép és csendes. Szívességet tesz  gyengélkedő barátnőjének azzal, hogy elmegy helyette meginterjúvolni a pofátlanul fiatal (27 éves) multimilliárdost, Christián Grayt. Hm... Christián... Olyan fülbemászó ennek a névnek a csengése. Aki nem mellesleg átkozottul jóképű, őrjítően titokzatos és idegesítően zárkózott. A vonzalom az első pillanattól kezdve kölcsönös, de míg Ana szűz és még csak egy valamirevaló kapcsolata sem volt, addig Christián pontosan tudja mit vár el egy nőtől, mit vár a lánytól. Alázatot, engedelmességet, irányíthatóságot. Az ágyban és azon kívül is, de mindezt csupán pár napig. Christián nincs tisztában a kapcsolat fogalmával. Szexuális ízlése pedig nem éppen hétköznapi. Vagy csak nekem nem. Ajánlatot tesz, és egy szerződésbe foglalja elvárásait.
Ana tapasztalatlanságát és naivitását ellensúlyozza bátorsága és vonzalma, a férfi iránt. Christián pedig engedve addigi megalkuvást nem ismerő uralkodás mániás énjéből, hajlandó kompromisszumot kötni a lánnyal annak érdekében, hogy a dolog működjön kettőjük között. Egy olyan útra lépnek, ami mindkettőjük számára új és ismeretlen. Nagyon sok mindent tanulnak egymástól és Ana sokat megtud Christián múltjáról és próbálja megérteni, miért lett olyan amilyen. Sok örömet és bánatot okoznak, miközben igyekeznek megfelelni a másiknak. Christián ugyanúgy tapasztalatlan a normális kapcsolat terén, mint Ana és sok "Elsőt" élnek át együtt. A lány olyat képes mutatni és adni a férfinak pusztán önmagával, ami új dolgokat ébreszt fel benne és rádöbbenti, hogy életében először Ő is Többet akar...

A nyelvezet igen egyszerű. Sőt talán túl egyszerű, főleg az első rész, és ez nem feltétlenül pozitív És ebben a könyvben nem a cselekmény az, ami lebilincselő, habár engem az is megfogott. Az első két részt egymás után olvastam el ezért nem is tudom figyelmen kívül hagyni.
Maga a műfaj, kimondottan az Erotika nem nagyon szerepelt a listámon márpedig ez a könyv nem a romantikus regény besorolást kapta... Amit meg is értek, hisz18-as karikás. A történet teli van szexuálisan túlfűtött jelenetekkel. Az írónő kendőzetlenül mégis a jó ízlés határán belül adja át az intim pillanatokat, amik igenis hatással vannak az emberre. Legalább is rám hatással voltak Meg kell hagyni nem egy túl jól felépített történetről van szó, de ezek a jelenetek úgy érzem mindezért kárpótolják az olvasót, már ha vagyunk annyira nyitottak, hogy befogadjunk egy ilyen pimaszul és zavarba ejtően szókimondó történetet.
Bár engem nem csak ez fogott meg. A főszereplő egy túl tökéletes pasi a maga elcseszettségével, aki állítása szerint nem érdemel se szeretet se törődést, akinek borzalmas gyerekkora volt és a mai napig szenved az akkori megrázkódtatásoktól. Szerinte nincs szíve és képtelen érzelmekre. Christián a történet során egy komoly személyiségváltozáson megy keresztül Ana segítségével, és érte. Egyesek szerint ez a változás lealacsonyodás, szerintem pedig felemelkedés. Felülemelkedik önmagán és a démonjain, elhiszi, hogy többet érdemel, és igenis képes többet adni, ami szerintem nem feltétlenül rossz...
Érzelmekben nincs hiány. Én nevettem, vágyakoztam és sírtam is míg olvastam. Éreztem a szorítást a hasamba, a szívembe és a torkomba is. Azok közé tartozok, akiket megfogott "Ötven árnyalat" és ez magában foglalja a könyvet és Christiánt Gryt is. Na nem a perverzitása, hanem az, hogy nyilvánvalóan képes szeretni, csak nem tudja hogy kell. Hogy hatalmas szíve van és olyan érzelmekre képes, amikre más nem...

A harmadik rész majd csak harmincadikán jelenik meg úgyhogy még várnom kell rá, de a két extra fejezeten és a prológuson már túl vagyok angol nyelven...

A történet egyébként nagyban hozzájárult ahhoz, hogy megtudjam írni a Szerelem nethez az új részt! :D
Úgyhogy köszönet! :D

6 megjegyzés:

  1. Fura, mert nekem nagyon nem tetszett ez a könyv ^^" De örülök, hogy neked igen :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod ezért is írtam, hogy nem vagyunk egyformák. :D

      Törlés
    2. Különben Ulpiusnál mostanában vannak ilyen érdekes fordításos dolgok, meg úgy egyébként is... o_O Viszont most végeztem az Amerikai istenekkel, az agave, ott meg annyi nyomdahiba volt, hogy az már zavaró. Viszont nagyon szép a kiadás :P Az biztos, hogy borítóban az 50 árnyalattal sincsenek bajok.

      Törlés
    3. Az az igazság, hogy Ulpiustól már nagyon régen olvastam bármit is.
      De meglep, hogy egy besteller, még ha olyan megosztott is mint az 50 árnyalat, ilyen fordítást kapjon.
      Bizony a nyomdahiba is tud zavaró lenni, akárcsak az értelmetlen szöveg.
      Na igen a csomagolással tényleg nincsenek problémák. :D Bár engem tényleg nem fogott meg. :D

      Törlés
    4. Egész jónak tűnik a könyv! Majd lesz időm elolvasom! :)

      Törlés
  2. Nekem nagyon tetszett a könyv, könnyű azonosulni a szereplőkkel, és könnyen át lehet érezni Ana érzelmeit, mert teljesen hétköznapiak... Bár néhol már kissé idegesítő volt, de ettől függetlenül szerettem azt a karaktert, Christian karakterével együtt. Nekem nagyon tetszett a trilógia, érdemes volt elolvasni, csak lehet, hogy lassítanom kellett volna a tempón, mert 3 nap alatt a 3 könyv, kicsit megterhelő volt, de nem bírtam letenni... Mármint a tálcára, hiszen PDF formátumban olvastam, azóta viszont egy jó tündérem meglepett a könyvekkel is, amik bár használtak, ugyanannyit jelentenek nekem. :D Bár az első részt majd meg akarom venni, mert vannak olyan akciók, ahol mellé adnak egy ugyanolyan ezüst nyakkendőt, mint ami a borítón és a könyvben is előfordul! :D

    VálaszTörlés